Home

Algemeen

Algemeen

Bewust Hardlopen maakt hardlopen meer ontspannen en minder belastend. Er wordt gekeken wat de individuele mogelijkheden en beperkingen zijn om tot een optimaal looppatroon te komen.  Er wordt geoefend met houding, beweging en ademhaling. De techniek en beleving staan voorop en de afstand en snelheid zijn van secundair belang.

Lopers

Lopers

In de cursus of individuele training Bewust Hardlopen wordt gewerkt aan het optimaliseren van de loophouding en -beweging. Houdingsoefeningen worden vertaald naar de loopbeweging. Naast de looptechnische aspecten komen onder meer ademhaling, rompstabiliteit, schoenkeuze en voeding aan bod. Leerzaam voor zowel ervaren als onervaren lopers.

Trainers

Trainers

De trainersopleiding Bewust Hardlopen geeft nieuwe inzichten en praktische oefeningen die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Hiermee kan bij de trainingen beter gedifferentieerd worden naar de individuele loopstijl en belastbaarheid. Er is zowel een opleiding voor ervaren als voor onervaren trainers.

Nieuws

Bewust Hardlopen 5daagse cursusIn deze vijfdaagse cursus leer je looppatronen herkennen en krijg je nieuwe inzichten en praktische oefeningen om deze te helpen optimaliseren. Je leert o.a. het maken van een loopanalyse en vervolgens hoe je iemand helpt zijn/haar optimale patroon te ontwikkelen. Hiermee kan bij de trainingen beter worden gedifferentieerd naar de individuele loopstijl en belastbaarheid. Ook … Lees verder Bewust Hardlopen 5daagse cursus
Warming-up en cooling down in de hoofdrolEen goede warming-up is zowel fysiek als mentaal van belang voor een optimaal trainingseffect. Daarbij is een juiste opbouw en uitvoering cruciaal. Toch blijkt er bij de lopers weinig bewustzijn van een goede uitvoering van de oefeningen. Hetzelfde geldt voor de cooling down. Het effect ervan valt of staat bij de uitvoering. In deze bijscholing … Lees verder Warming-up en cooling down in de hoofdrol
Looptechnische oefeningen voor inefficiente looppatronenWe kennen allemaal de traditionele loopscholingsoefeningen. Het doel daarvan is om je lopers technisch beter te laten lopen, maar werken deze oefeningen voor iedereen? Als we naar het looppatroon van de (recreatieve) lopers kijken, dan zien we een aantal veel voorkomende inefficiënte patronen zoals een ‘zittende’ loop, romprotatie, opgetrokken gespannen schouders en een heup die … Lees verder Looptechnische oefeningen voor inefficiente looppatronen