Home

Algemeen

running

Bewust Hardlopen maakt hardlopen meer ontspannen en minder belastend. Er wordt gekeken wat de individuele mogelijkheden en beperkingen zijn om tot een optimaal looppatroon te komen.  Er wordt geoefend met houding, beweging en ademhaling. De techniek en beleving staan voorop en de afstand en snelheid zijn van secundair belang.

Lopers

running 2

In de cursus of individuele training Bewust Hardlopen wordt gewerkt aan het optimaliseren van de loophouding en -beweging. Houdingsoefeningen worden vertaald naar de loopbeweging. Naast de looptechnische aspecten komen onder meer ademhaling, rompstabiliteit, schoenkeuze en voeding aan bod. Leerzaam voor zowel ervaren als onervaren lopers.

Trainers

filmen kl

De trainersopleiding Bewust Hardlopen geeft nieuwe inzichten en praktische oefeningen die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Hiermee kan bij de trainingen beter gedifferentieerd worden naar de individuele loopstijl en belastbaarheid. Er is zowel een opleiding voor ervaren als voor onervaren trainers.

Nieuws

Trainerscursussen Bewust HardlopenDe volgende startdata voor trainerscursussen staan gepland op 6 februari en 5 maart 2016. In deze cursussen van 5-7 dagen kunnen de kennis en vaardigheden worden verworven van het training geven op een minder belastende manier. De cursussen dragen het kwaliteitskeurmerk van de Atletiekunie. Je vindt er alles over op de volgende pagina.  
Bijscholing filmen en video-analyseZaterdag 13 februari geven we van 10.00 – 14.00 uur een bijscholing aan trainers over filmen en video-analyse: hoe krijg je je lopers goed in beeld en wat zijn passende adviezen die je daarbij kunt geven. Aan de trainer de taak om goed te observeren en waar nodig te corrigeren. Nu is goed observeren en mogelijke verbeterpunten herkennen al … Lees verder Bijscholing filmen en video-analyse
Looptrainersdag AtletiekunieOp 7 november geven we kennismakingsworkshops Bewust Hardlopen op de Looptrainersdag van de Atletiekunie in Papendal. Hierin vertellen we de principes van Bewust Hardlopen en vertalen we een aantal houdingsoefeningen naar de loopbeweging. Zo kun je zelf minder belasting bij het lopen ervaren en de kracht van de juiste focus.